uitgevers 2
Uitgevers en congresorganisatoren

De Media Collega’s helpen jou bij de werving van partners

Weet je nog? Die tijd dat mediaverkopers met een tariefkaart over straat gingen. Met deze product-gedreven methode kom je niet meer weg. Klanten willen een oplossing voor hun marketingprobleem en zoeken naar een echte partner. Deze nieuwe klantrelatie heeft invloed op jouw propositie. Je klanten verwachten niet alleen bereik bij de juiste doelgroep en drukbezochte congressen, maar ook campagne-advies. Zo verandert het werk van de mediaverkoper in die van media-adviseur.

Ondanks deze ontwikkeling zien wij dat veel uitgeverijen en congresorganisatoren vasthouden aan hun oude werkwijze. Ze proberen zoveel mogelijk mensen te bereiken en over te halen om bij hen te adverteren. Deze methode is arbeidsintensief, levert weinig op en kent bovendien een lage retentie. Hoe moet het dan wel? Succesvolle salesafdelingen hebben volgens ons vier dingen gemeen:

  • Ze hebben een gesegmenteerde database met relevante contacten
  • Hun waardepropositie is duidelijk voor de doelgroep
  • Hun verkoopstijl is oplossingsgericht in plaats van product-geduwd
  • Ze richten zich niet op de massa, maar op kwalitatieve leads

Dit succesrecept is niet zo ingewikkeld. Hoe meer informatie je hebt over je klanten en hun drempels in de communicatie met hun doelgroep, hoe beter je hen kunt adviseren over de inzet van media. Met deze informatie bepaal je samen met de klant de beste combinatie van instrument, boodschap en timing die samen zorgen voor een succesvolle campagne. Die succesvolle campagnes leiden weer tot duurzame klantrelaties en een stabiele instroom van nieuwe klanten.

Klinkt allemaal goed. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? De Media Collega’s helpen je verbinding te leggen met je klant, relevante proposities te ontwerpen en de acquisitie uit te voeren

Uitgevers en congresorganisatoren

Waar kunnen we je mee helpen?

We adviseren

We helpen je bij het bepalen van je propositie, klantbenadering en het optimaliseren van je salesproces.

We leren

We vertellen je alles wat je moet weten over de veranderende marketingbehoeften van jouw klanten.

We doen

We verzorgen je media-acquisitie, ondersteunen je met salesmarketing en ontwikkelen relevante proposities.

Zo werken wij

De naam Media Collega’s komt niet uit de lucht vallen. We leveren geen kant-en-klare diensten maar worden die ene collega die je altijd al had willen hebben. We zijn geen sales- of marketingbureau, maar vakidioten die beide disciplines weten te verbinden. Dat levert nieuwe inzichten op die jij kan gebruiken voor proposities die resultaten opleveren. Meer weten over onze werkwijze? Hier lees je er alles over:

Eric Bassant

Mark heeft een verfrissende en enthousiasmerende aanpak. Als je hem betrekt bij de ontwikkeling van nieuwe producten, ziet hij  commerciële kansen die jij nog niet ziet. Hij heeft een goed gevoel voor waar klanten blij van worden.

Eric Bassant

Hoofdredacteur Zorgvisie
Jan Ouwerkerk

Ik werk al vele jaren tot grote tevredenheid samen met Marcus en De Media Collega’s. De afstemming en het contact is erg plezierig, hij denkt pro-actief mee en zorgt onderaan de streep voor een goed resultaat.

Jan Ouwerkerk

Acquisiteur V&VN Oncologie
Michel van Erp

Het enthousiasme van Marcus werkt aanstekelijk en laat keer op keer zien er samen voor te gaan. Een betere en klantgerichtere ‘collega’ kan ik mij niet bedenken. Een volgend keer zonder twijfel weer samen met De Media Collega’s.

Michel van Erp

Hoofdredacteur FLOOR

Herken je de uitdagingen?

Neem contact met ons op om te ontdekken hoe we elkaar verder kunnen helpen